fbpx

Bedrijven willen veranderen

Klok Klantenservice snelle service

Tegenwoordig is het noodzakelijk om te blijven innoveren en af te vragen, doen we het nog wel goed op de manier waarop we bezig zijn. Het cliché dat daarbij past is natuurlijk: stilstaand is achteruitgang. Wat daarmee bedoelt wordt is dat de behoefte van de klant veranderd. Daar moet je als onderneming op blijven in spelen.

De meest voorkomende verbeterpunten van bedrijven zijn ten eerste efficiënter werken en daarmee kosten te besparen. Ten tweede de klanttevredenheid verhogen en zo een sterk brand image bouwen én herhaalaankopen stimuleren en als laatst de klantenservice opnemen in de strategie van het bedrijf. Verbeteren van de klantenservice blijkt een topprioriteit te zijn, en dat is terecht. Uit onderzoeken van Bain and Company en Harvard Business School blijkt dat wanneer 5% meer van de klanten wordt behouden, de winst met maar liefst 95% kan toenemen.

De financiële voordelen zijn dus duidelijk, en veel bedrijven willen zich op de toekomst richten en de bovenstaande doelstellingen behalen. Hoe richt jij de klantenservice beter in?

Table of Contents