fbpx

Overcome Retourzendingen!

Dropshipping leveranciers klantenservice Klok KlokKlantenservice drosphipping leveranciers Retourzendingen Dropshippers

Retourzendingen zijn een feit!

Elke e-commerce zal er mee te maken hebben of mee te maken krijgen. Gegeven is dat gemiddeld twee tot vijf procent van de afzet geretourneerd gaat worden. Dit kan komen doordat producten kapot, in de verkeerde maat of verkeerde kleur geleverd worden maar ook omdat het product niet meer nodig geacht wordt door de klant.

Koop op afstand

Als e-commerce ondernemer val je onder de wet Koop Op Afstand waarin staat dat de klant bij een koop zonder fysieke ontmoeting met het product veertien dagen heeft om, zonder opgave van rede, een product te retourneren. Jij als ondernemer bent dan verplicht het product in te nemen en het bedrag terug te storten. Het is echter als onderneming niet verplicht om de retournering te vergoeden.

Maak gebruik van je retouren

Retouren die je in ontvangst neemt kunnen ook waarde toevoegen aan je bedrijfsvoering. Als er onverhoops een pakket retour komt kan deze worden weggegeven in een winactie om zo je audience te vergroten. Ook kan het product dienen als product voor het schieten van nieuw content, dit zou al met een iphone kunnen. Tot slot zou je de retouren kunnen stacken en met deze voorraad problemen op kunnen lossen door sneller te leveren bij fouten die gemaakt zijn. Zo houdt je de klanten tevreden en positief.

Het is wel belangrijk om te checken met je leverancier wat voor beleidt gevoerd wordt betreffende de retouren. Sommige leveranciers willen niet dat het product na retournering nogmaals opgestuurd wordt.

Table of Contents